23.6.10

El Gran Duc



Tenia ganes d’asseure’m en una terrassa d’alguns d’aquells cafès de la gran ciutat.
No acabava de decidir-me.
Vaig seguir caminant sense saber on anava.
El dia era clar i vaig dedicar-me a fer algunes fotos. La màquina i jo sempre anem junts a tot arreu.
¡Màrius!, vaig sentir que algú em cridava.
Era l’Eva.
- Hola Eva, vaig dir-li.
- Feia molt de temps que no et veia?.
Vaig a fer una cervesa, vols venir? –li vaig interrogar-
Plegats i fent un bon tomb varem fer cap a un cafè El Gran Duc, era el seu nom.
No vaig arribar a comprendre el seu nom, clar que era possible que Duc fos el cognom del propietari i el Gran, podia ser que de veritat fos molt gran.
Bé, és igual esbrinar el significat, en aquell moment el que més ens feia falta era descansar una estona i prendre alguna cosa fresca.
L’Eva, va explicar-me que havia estat a Nàpols i va ensenyar-me alguna foto de la ciutat.
Em va comentar que era una ciutat meravellosa, encantadora, amb un desordre controlat i això la feia diferent i atractiva.
- Algun dia ens hi haurem d’arribar, li vaig comentar.
Va seguir explicant i explicant i jo cada vegada estava més entusiasmat.
Finalment i després de més de dues hores de xerrar vaig decidir-me a fer alguns apunts de la terrassa d’aquell cafè i una vegada a l’estudi ha donat com a resultat unes quantes obres, algunes de les quals són aquestes que un ensenyo.
Fins aviat.

Tenia ganas de sentarme en alguna de las terrazas de los cafés de aquella ciudad.
No me terminaba de decidir.
Seguí andando sin saber donde iba.
El día era claro y yo aproveche para hacer alguna fotografía. La máquina y yo éramos inseparables.
¡Màrius!, oí que alguien me llamaba.
Era Eva.
¿Hacía mucho tiempo que no te veía?, le dije.
Voy a tomar una cerveza.¿Quiéres venir?.
Juntos y después de un largo paseo llegamos a un café El Gran Duc era su nombre.
No llegué a comprender el significado de su nombre.
Bueno, daba igual, en aquel momento lo que más deseábamos era descansar y tomar alguna cosa bien fría.
Eva me explicó que había estado en Nápoles y me enseñó unas cuantas fotos de la ciudad.
Me comentó que era maravillosa, encantadora, con un desorden controlado y esto la hacía diferente y atractiva.
Algún día tendré que ir a visitarla –le comenté.
Siguió explicando y explicando y yo cada vez estaba más entusiasmado.
Finalmente y después de más de dos horas de tertulia, decidí tomar algunos apuntes de la terraza del café y una vez en el estudio he dado forma y color a unas cuantas obras, algunas de las cuales muestro en este apartado.
Hasta pronto.

No hay comentarios: