28.3.09

Cafè L'Art





M’havia pres un descans. Tot el dia havia estat caminant pels carrerons de la ciutat. Tenia ganes d’estar una estona de relax, llegint, escoltant música, amb la companyia d’una cervesa molt fresca i alguna cosa per a picar, més que res per entretenir l’ estómac abans de sopar.
“El truco de los espejos”, era la novel·la que estava llegint. Les novel·les de l’Agatha Christie
http://es.wikipedia.org/wiki/Agatha_Christie eren les meves preferides Aquesta manera d’explicar i detallar totes los coses m’agraden d’allò més. Vaig aturar uns instants la lectura. Duke Ellington http://es.wikipedia.org/wiki/Duke_Ellington va ser el responsable de cridar la meva atenció. Vaig fer un glop de cervesa. Seguia escoltant “Don’t get around much anymore”. Desprès d’uns breus minuts vaig fer l’intent de retornar a la meva lectura, però abans de fer-ho em va cridar l’atenció la decoració del cafè. Vaig tornar a deixar el llibre damunt la taula i em vaig dedicar a contemplar les obres que hi havia. Algunes eren uns cartells d’anuncis, però eren obres mestres. Bé, vull remarcar d’una manera molt significativa l’enorme vitrall que és la porta d’entrada al cafè. Una autèntica joia del modernisme. Encapçalant el vitrall el nom del cafè de l’Art. http://www.gaudiallgaudi.com/C0003.htm
El recorregut visual em va fer aturar, aquest cop no era a la paret l’objecte, era una delicada làmpada de Tiffany
http://www.tiffanyland.com/
Vaig mirar el rellotge i em vaig adonar l’estona que havia passat des que vaig entrar al cafè. Quasi bé feia dues hores. Aquell espai m’havia fet perdre la noció del temps. De tota manera em vaig inspirar d’allò més i sense cap tipus de dubte en sortirà una nova obra.
He d’acabar la meva història, però abans vull fer el comentari d’una última obra que em va cridar molt l’atenció. Era el dibuix d’un cotxe d’època 1905 Queen model E. Touring, no puc dir res més que preciós.
Vaig fer l’últim glop de cervesa, vaig tancar el llibre, vaig cridar el cambrer per abonar el meu deute i fent una visualització ràpida a tot l’espai, amb un aire nostàlgic em vaig emportar un gran record d’aquell petit paradís.

No hay comentarios: