27.5.08

Menines




Els carrers eren plens de persones que anaven i venien, tot i la fina pluja que anava caient sense parar. Semblava, si més no, que era habitual. La gent no s’immutava. Molts d’elles no duien ni tant sols paraigües. Jo no tenia cap pressa. Deixava que els peus fessin el que volguessin. Vaig aturar-me per a contemplar una aparador d’una botiga d’estris de belles arts.
L’ estomac començava a protestar. Era hora de donar-li alguna cosa. Vaig donar mig tomb a mi mateix per a veure si localitzava a l’atzar algun lloc on poder-me aturar una estona i menjar. No hi havia res i vaig decidir seguir caminant. Alguna cosa, de ben segur que trobaria.
La pluja fina seguia caient, però pràcticament ni la notava.
Al carrer de l’esquerra em va semblar veure un rètol que em resultava familiar. Era algun tipus de bar-cafè-restaurant. Probablement em podia anar bé. Vaig mirar encuriosit ensumant, igual que ho fan els gats quan busquen alguna cosa, per a veure si era capaç de reconèixer l’aroma d’algun condiment familiar, però no, no podia sentir cap olor. Vaig obrir la porta i entre mig clar mig fosc vaig veure un quadre molt gran d’una “Menina”, al temps que podia sentir la interpretació d’una peça de música clàssica. Em va agradar l’ambient i desprès de passar una sala molt decorada vaig fer cap al menjador, espaiós, clar i molt net.
He fet una bona elecció – vaig pensar-.
Al moment va venir el metre, i molt amablement em va assenyalar una taula.
Vaig donar-li la conformitat, agraint-li la seva col·laboració.
La sala era plena d’obres d’art, totes originals.
Vaig sentir-me satisfet, doncs és molt agradable dinar en un espai on hi ha una gran varietat de quadres i per acabar d’arrodonir-ho, un grup de joves músics interpretaven obres de música clàssica.
Vaig pensar, no cal que corrin a servir-me. No podia demanar res més. Em sentia molt i molt bé i si tenia sort amb el menjar, hauria estat un dia complert.
Com moltes vegades faig, vaig treure el meu llapis i el meu bloc de camp i vaig prendre alguns apunts dels músics, taules, làmpades, objectes decoratius...
A l’instant la veu del metre em va fer tornar a la realitat.
Ha consultat la carta el senyor?
Oh, si...perdoni
No, no pateixi, m’imagino que deu d’esser pintor vostè, oi?
Doncs si. M’agrada molt la decoració d’aquest espai. És molt acollidor.
No és el primer que ho diu.
Bé, he consultat la carta hi he decidit menjar...
Passada una hora llarga, estava prenent el meu tallat i satisfet de tot el que havia gaudit durant aquesta estona, em preparava per a tornar a sortir al carrer i seguir la meva caminada. Potser havia parat de ploure, però si no era així, tampoc m’importava massa.
Del resultat d’aquella estada, una vegada a l’estudi, desprès d’una setmana d’estar de viatge, vaig decidir crear l’obra que podeu contemplar i que l’ha he anomenada “Menines”.






Las calles estaban llenas de personas que iban y venían, a pesar de la fina lluvia que iba cayendo sin cesar. Parecía, que era habitual. La gente no se inmutaba. Muchos de ellos no llevaban ni siquiera paraguas. Yo no tenía ninguna prisa. Dejaba que los pies hicieran lo que quisieran. Me pararme para contemplar el escaparate de una tienda de objetos de bellas artes.
El estomago empezaba a protestar. Era la hora de darle algo. Me di media vuelta sobre mi mismo para ver si localizaba al azar algún lugar donde poderme parar un rato y poder comer. No había nada y decidí seguir andando. Algo, a buen seguro que encontraría. La lluvia fina seguía cayendo, pero prácticamente ni la notaba.
En la calle de la izquierda me pareció ver un rótulo que me resultaba familiar. Era algún tipo de bar-café-restaurante. Probablemente me podía ir bien. Miré y husmeando, igual que si fuera un gato cuando buscan algo, para ver si era capaz de reconocer el aroma de algún condimento que me resultara familiar, pero no, no podía notar ningún olor. Abrí la puerta y entre. Medio claro, medio oscuro vi un cuadro muy grande de una "M
enina”, al tiempo que podía oir la interpretación de una pieza de música clásica. Me gustó el ambiente y despues de pasar por una sala muy decorada llegue al comedor, espacioso, claro y muy limpio.
He hecho una buena elección – pensé-. Al momento vino el metre, y muy amablemente me señaló una mesa. Le di mi conformidad, agradeciéndole su colaboración. La sala estaba repleta de obras d’arte. Me senti satisfecho, pues es muy agradable poder comer en un espacio dónde hay una gran variedad de obras de arte y por acabar de redondearlo, un grupo de jóvenes músicos interpretaban obras de música clásica.
Pensé, no hace falta que corran a servirme. No podía pedir nada más. Me sentía muy bien y si tenía suerte con la comida, habría sido un día cumpleto. Como muchas veces hago, saqué mi lápiz y mi bloc de notas y tomé algunos apuntes de los músicos, mesas,
lámparas, objetos decorativos... Al instante la voz del metre me hizo volver a la realidad. Ha consultado la carta el señor? Oh, sí...perdone
No, no sufra, me imagino que debe
ser pintor usted, ¿me equivoco? Pues no, no se equivoca. Me gusta la decoración de este espacio. Es muy acogedor. No es el primero que lo dice. Bien, he consultado la carta he decidido comer...
Pasada una hora larga, estaba tomando mi cafè y satisfecho de todo lo que había disfrutado durante este tiempo, me preparaba para volver a salir a la calle y seguir mi andadura. Quizás había parado de llover, pero si no era así, tampoco me importaba demasiado. Del resultado de aquella visita, y una vez en el estudio, después de una semana de viaje, decidí crear la obra que podéis contemplar y a la que le he denominada “
Menines”.

No hay comentarios: